Put u srediste znanja- CERN 2012 bio je moje prvo putovanje u inostranstvo ako se izuzmu konstantni odlasci na letovanje u Crnu Goru. Reč je o naučnoj ekskurziji Gimnazije  Leskovac. Salzbur-Minhen-CERN-Ženeva-Firenca-Piza-Vinci-Trst destinacija je koju cu pamtiti zauvek, jer mi je potpuno promenila život, upoznala me sa naukom, modernim svetom, novom arhitekturom i umetnošću, novim ljudima...

http://stefanle.blogspot.com/
Salzburg- Predivan grad koji je s pravom pod zastitom UNESCO-a. Takvu arhitekturu necete videti svuda, a kocija vas bukvalno cekaju da se provozate njima i obiđete grad. Eto video sam dom Mocarta ali nisam jeo "njegove" kugle, a nisam se ni peo na tvrđavu pa mi za tim ostaje neki žal, al neka to bde razlog vise da se vratim u grad.

Minhen- najbolji grad u kojem sam bio. Spoj modernog, tradicionalnog, centar sporta, umetnosti, i nauke. Deutsches museum trebada poseti svako ko se interesuje za nauku, a i kome nauka nije jaca strana neka svejedno dođe jer mozete da se poigrate sa naukom i ucinite je zabavnom. Neverovatan utisak ostavlja u ovom gradu bas sve- imate utisak da ima bicikala koliko i automobila, otpadak van korpe necete videti, kao ni nebo, zbog fascinantnih zgrada koje ga sakrivaju.

Ženeva me je izneverila jer nije 10-ka nego 9-ka. Valjda sam previse ocekivao, pa sam pokvario utisak. No grad je svejedno prelep  a  kada dođete na jezero- osecaj je fenomenalan, park je takođe predivan, obavezno je posetite ako imate sansu.

CERN- znanje na sve strane, ATLAS eksperiment je deo LHC-a na kome sam bio. Nisam bio u mogucnosti da siđem u tunel pod zemljom, jer su cestice bile unutra i sudarale se( a posto je to bilo u maju, a higgs je otkriven par meseci kasnije, buduci da se informacije iz collider-a obrađuju nekoliko meseci po detektovanju u tunelu, mozda je higgs "iskocio" bas kad sam ja bio tamo . Koliko je to kul?):Nezaboravno. Nauka na delu. Neveroatna tehnologija.

Firenca-Piza-Vinci-Trst su italijanski deo ovog puta, Firenca je magicna, Piza na nivou, Vinci rodno mesto Leonarda, stvarno im se divim. A u Trstu  malo biohemije.

 Vodic za odlazak u inostranstvo  

                                        
                           
STA MI SE DOGODILO- Dozivljaji( Nikoletine Bursaca :D ) 

Evo situacije: nas pedeset i dvoje plus 3 profesora na studijskom putovanju. Svakog od nas ucenika mozete zvati "kefalo" no i kefalo nekad upadne u "situacije". A lepo su nas opomenuli. Da ovo cita moj profesor, oduzeo bi se jadan covek.  PRAVILO  BROJ JEDAN VAN SRBIJE: Nikada,apsolutno nikada ne prelazite ulicu van pesackog prelaza. Bukvalno cete ugroziti na stotine zivota. Piljimo  ja i par ortaka/inja u hotel u kom smo odseli i od koga nas dele samo 2 trake u smeru ka centru grada, šine,par ili dva, i jos dve trake u drugom smeru. Pesackog ni na vidiku. A mi ne budemo lenji, nego pocnemo da pratimo konobara iz pivnice iza koji pretrca preko svega toga. Mi za njim, kad hoces! Ostali smo na sinama zarobljeni jer je naisla kolona koja je tako uobicajena za grad, sva nam ta kola trube i gledaju nas. Samo sam cekao da nas pregazi voz jer je glavnazeleznicka bila na 100 metara. Dopali smo nekako hotela, kad cujes poznat zvuk voza. Zakleo bih se da je voz, a moj drug i dan danas tvrdi da je tramvaj. Ko zna za sta su bile šine. Slicna situacija mi se desila i u Ženevi; zakleo bih se da je bilo zeleno svetlo kad smo stali na pesacki prelaz.

Kako su mi oteli majicu u Zenevi 


Bio je Dan vode.,a gde drugde, nego na jezeru! Štandova do bola, na svako treba nesto uraditi i dobija se majica sa natpisom. Samo treba da se popuni upitnik. ipopune dve moje dobre drugarice koje znaju francusi. I dobiju majice. i popuni jos 10-ak kefala koji ne govore ni rec francuskog. U toj se gunguli i opstem grabezu  ja povucem i ne odradim posao, te ostanem bez majice. Mozda nisam hteo da se borim za nju. No sta sad, malo se kajem, ali dobro, počastio sam se kasnije čizburgerom. :)
To su  bile nezgode, a sad malo da vidimo kulturni plan.
Minhen  je genijalan grad za bukvalno svakoga. Ima sve, ali mi se najvise svideo njihov muzej nauke  i tehnike. Tamo ima...ima.. ma SVE!!! Titanik, brodovi kjim su plovili gusari, admirali, avioni marke "nema sta nema", laseri, hologrami, ciklotroni, i sve to u vrlo zabavnoj formi. Naime, pored svakog eksponata je komp. Na njemu mozete igrati razne igrice vezane za eksponat, slusati predavanje a onda se poigrati i sa njim. Pravo uzivanje.

Firenca

U ovom gradu ne mozete da nađete 20 metara kvadratnih koji nemaju neku prelepo zdanje. Od "Davida" izlozenog na glavnom trgu, preko "Rajskih vrata" i "Duoma" pa sve do "Palaco Strocija". Malo mi je utisak pokvarila kisa i cinjenica da nisam mogao da se sklonim u palatu "Mediči" jer bi me to zadovoljstvo kostalo 20 evra( iz istog razloga,samo je brojka 15 u pitanju, sam preskocio penjanjanje na krivi toranj). Nije mi se bas svidelo ni to sto sam kupio kisobran za 3 evra i polomio ga na putu do autobusa.No dobro, opet cu vec ja biti tamo, nadam se. :)

 
Naučio sam nešto novo


Polazimo na Polje cuda u Pizi da vidimo krivi toranj. Parking prepun Afroamerikanaca koji pokusavaju da nam uvale naocare za 100 evra. I tako ih mi ogovaramo i smejemo se,nismo bas ludi kao sto oni misle, kad jedan stade ispred nas i kaže:
  SRBIJA, OĆE KUPI NEMA PARE!
Mi svi odusevljeni sto neko zna srpski, goreli smo od zelje da se slikamo s njim,ali nekako smo se ipak oteturali do Galileove laboratorije.

bolest konotacije

Ovo je vrlo opaka bolest. Veoma je rasirena među stanovnistvom, narocito pogađa srednjoskolce. Simptomi su : euforija, hiperaktivnost, neobuzdana sreća i mnoge sporedne pojave kao na primer prečesto pregledavanje aluma sa slikama. Bolest se zaradi ako se previše dobro provedete na nekom putovanju i uz to slusate dobru muziku. Onda se ta muzika "veže" za putovanje  i vi svaki put imate neku konotaciju na to putovanje kad čujete određenu pesmu. Recimo, kod mene se ova bolest vezala za sledeće pesme:

Mornar
Ne zovi, mama, doktora

Stvarno neizlecivo.

možda je glupo što ovo pišem

Jednostavno da bih se secao. Nisam neki tip za fotkanje pa ni nema slika sa ovog puta i mene "u" njim a pa eto dajem sebi ovako oduska. Ovaj tekst je napisan neposredno pred moj odlazak na novo putovanje u inostranstvo pa kad se vratim eto jos materijala. Do tada,lep pozdrav

Stefan

http://stefanle.blogspot.com/




Leave a Reply.