Dobro, kurir je mozda jaka i malo neadkvatna rec. Ali, radi poređenja, neka bude. Kurirska sluzba ima svoje zaposlene koji se zovu kuriri. Njihov zadatak je prenos od osobe koja salje robu do primaoca te robe. I tako ni zarade platu. Isto tako, na internetu postoje osobe koje se bave prenosom s jednog sajta na drugi. E. sad, ovde nije u pitanju nikakva roba, vec ono sto se prenosi jesu- posetioci sajta.

PRINCIP RADA KURIRA

Potreban vam je sajt na internetu. Taj sajt treba da bude posecen i da dosta ljudi cita njegov sadrzaj. Na vasem sajtu treba da se nalazi link koji vodi do nekog sajta iste ili slicne tematike, sajta koji se bavi prodajom necega sto vi opisujete na svom sajtu, ili takav sajt nudi usluge koje ste objasnili na webu. Tak oste vi posrednik koji je odveo musteriju do njih (mozda je bolje da sam koristio "posrednik" umesto "kurir" no neka bude).  To je princip rada ovog mog "kuririsanja" (mislim da ova rec ne postoji!?!), eto taj mehanizam se primenjuje.

KAKO SE ŽIVI OD TOGA

To sto sam ja nazvao "kuririsanjem" to se zove affiliate. Vi se prijavite za affiliate program nekog sajta, ubacite kod na svoj sajt i tako linkujete do njega. Za uzvrat, taj sajt vas placa( zato sto su kliknuli na vas link, ne zato sto pisete o njima) jer ste ih odveli do njih. Vidi PRIMER . No,nije moje da se time bavim, postoje mnogi strucnjaci koji su vec napisali tone teksta o ovome i kad bih ja to pisao to bi samo bilo parafraziranje njihovog teksta. Mi se bavimo necim drugim. :)

PRIMER VEZAN ZA...

Recimo poljoprivredu, poljoprivrednika bar ima u Srbiji. Napisete na svom sajtu ili blogu clanak "Kako se leci plamenjaca?" Ili "Kako spreciti plamenjacu?" "Koje sredstvo-plamenjaca?" A onda  napisete koje sredstvo koristite, i linkujete do apoteke koja prodaje to sredstvo* . Ta apoteka ce vas platiti po kliku zato sto ste im doveli musterije i reklamirali je, to vam je marketing.

* Mala napomena: ovaj primer  sam osmislio cisto da vidite kako to funkcionise, tesko da postoji ovakav affiliate iz mog primera, a i da ima tesko se tu zarađuje.

CILJ

Cilj ovog clanka nije da vas naucim o affiliate-u sve,jer je to za mene relativno nov pojam,moje znanje je o tome malo.. Samo mislim da i on ima veze sa mehanizmom:

                 ISKORISTI SVOJE ZNANJE IZ BILO KOJE OBLASTI-ZARADI-PRUZANJE USLUGA   




Leave a Reply.